"Saptamana familiei, saptamana fara TV"

miercuri, 16 martie 2011

Confesiuni ziboriene


Anul trecut cand am lansat Zibo.ro, multa lume m-a crezut naiv, ba chiar unii au dus un deget la tampla cu un gest mai mult decat sugestiv.
La inceputul lunii mai vom face un an de cand suntem online si voi veni atunci cu un bilant privind modul in care a crescut Zibo in primul an (intr-un an cat altii in sapte, ca voinicul din poveste).
Incet si sigur am inceput sa creionam universul online al copiilor, un loc virtual in care parinti, profesori si copii sa "proiecteze" lumea reala a copilariei. Pentru ca eu cred ca cuvantul "soarta" este folosit doar de lasi. Daca vrei sa-ti iei "soarta" in maini o poti face, iar acolo unde mai multe minti si inimi la un loc isi doresc acelasi lucru, atunci acel "ceva" se va realiza cu siguranta. Cand vad interesul si pasiunea utilizatorilor zibo.ro, stiu ca universul online al copilariei este deja o realitate.
De cand ma stiu am incercat sa fac "ceva" in viata (acel "ceva" care sa ramana mostenire nepotilor). Am facut destul de multe (mai multe poti vedea aici), am incercat multe afaceri, unele mi-au iesit, aletele (destule) nu.

Insa, de cand am inceput sa ma ocup de ZIBO (mai degraba el m-a "ocupat" pe mine) am inteles care este menirea mea in viata. Niciodata nu am simtit atata pasiune si bucurie.

Este adevarat ca in momentul lansarii zibo.ro experienta noastra (a echipei zibo) era redusa, insa in toata aceasta perioada am invatat pe rupte de unde-am apucat: din carti, de pe net, de la cei cu experienta si mai ales din discutiile online cu utilizatorii nostri. Am inteles ca cea mai buna varianta de a creste este de a invata, de a testa si mai ales de a-i asculta cu atentie pe utilizatorii nostri; sa vedem ce e bine si ce mai trebuie corectat. Recunosc chiar ca prin oferirea de 100 zibari celor care ne sesizeaza erori tehnice ale platformai zibo.ro este o buna strategie de verificare a aplicatiilor pe ziboro folosind resurse minime.

Am reusit sa fim consecventi principiilor Zibo si strategiei stabilite la lansare. Prin strategie inteleg lucruri simple: stim unde vrem sa ajungem si cam ce trebuie sa facem pentru a ajunge acolo. La inceputul anului, cand am stabilit pasii pe care ii vom parcurge in 2011, a fost suficient doar sa-i intreb pe colegii mei din echipa Zibo, iar ei mi-au spus pasii care urmeaza; discutie de maxim 10 minute. Daca esti curios, poti vedea AICI pasii urmatori.
Asa cum am reusit pana acum, folosind doar resurse proprii sa ajungem o prezenta online (click AICI pentru detalii) din ce in ce mai activa, vom face si pasii urmatori.
Iar actiunea "Saptamana familiei, saptamana fara TV" cu siguranta ne-a fixat ca site-ul pentru copii cu cea mai puternica prezenta offline, prin actiunile si vizitele noastre.

Greseli au fost si cu siguranta vor mai fi; erori la votare sau la desemnarea castigatorilor unor concursuri.
Insa, spre marea mea surpriza, la toate aceste greseli, fiind deschisi si recunoscandu-ne erorile, utilizatorii nostrii au reactionat cu intelegere si mai ales ne-au ajutat cu propuneri si sfaturi practice. Am folosit multe din aceste idei, iar rezultatele au fost de multe ori peste asteptari.

Multe din cele ce se petrec pe zibo.ro se invart in jurul Concursului Zibo si a celorlalte miniconcursuri; insa am reusit ca interesul pentru Zibo sa vina si din alte motive, prin implicarea in actiunile noastre a ziborienilor, ceea ce cred ca este extrem de important si pozitiv.

Recunosc ca am inceput acest material cu gandul de a scrie despre acei utilizatori care mai fenteaza regulile jocului, venind cu explicatii detaliate. Insa revazand ceea ce am scris pana acum, mi se pare deplasat sa scriu despre aceste lucruri aici. Asa ca voi reveni cu alt material in care voi detalia.

Inchei aceste randuri cu rugamintea noastra catre voi, ziborienii, sa fiti alaturi de noi in actiunea "Saptamana familiei, saptamana fara TV". Avem mare nevoie de sprijinul vostru pentru promovarea actiunii, in special in randul scolilor si gradinitelor. Daca ati stii cat de dificil este sa stabilesti relatii cu institutiiile de stat, atunci probabil ca veti intelege mai bine apelul nostru. Este foarte simplu:
Multumiri ziboriene!

P.S. In doar cateva zile vom veni cu detalii despre premiile pentru concursul "STOP violentei TV" din acest an.
Parteneriatele cu muzeele au fost in mare parte finalizate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Iti multumesc pentru comentarii.